Welcome to the LimeSurvey Community Forum

Ask the community, share ideas, and connect with other LimeSurvey users!

Tussentijds opslaan bij een gecopieerde survey

  • RobMies
  • RobMies's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
10 months 4 weeks ago #243809 by RobMies
Help ons u te helpen en vul in waar van toepassing:
Uw LimeSurvey versie: Versie 5.4.4+221004
Eigen server of LimeSurvey Cloud: Eigen server
Thema: fruity

==================
Beste allen,
ik had een actieve survey, maar die moest (helaas) drastisch aangepast worden. Veel vragen toegevoegd.
Volgens de handleiding heb ik een nieuwe survey aangemaakt, de oude daarheen gecopieerd en de vragen daar toegevoegd.
Daarna de oude ge-deactiveerd en de responsen en de gebruikers geexporteerd naar de nieuwe survey.
Klinkt allemaal appeltje-eitje.
Maar nu komt de angel van het verhaal: uiteraard is de URL nu gewijzigd, maar dat is geen ramp, want via hoofdpagina komt men ook bij de survey.
De inlogtoken/code werkt ook. Dit is mooi als men de survey in wilt gaan vullen.
Maar.... voor degenen die de survey tussentijds hebben opgeslagen (Resume later), werkt het niet.
De stappen die ik neem om het toch draaiend te krijgen:
- inloggen met 'oude' token,
- klikken op 'Tussentijds onderdeel laden' (dat is mijn vertaling van de 'Resume later'-knop rechtsboven),
- dan wordt gevraagd om naam en wachtwoord die ingevoerd zijn. Als ik die ingeef krijg ik de melding: "Er is geen overeenkomend onderdeel". Terwijl (en dat weet ik zeker) zowel naam als wachtwoord kloppen. Ik vermoed dat die dan alleen nog hangen aan de 'oude' survey?

Weet iemand hoe je dus met onvoltooide responsen verder gaat in een gewijzigde survey?
Ik kan natuurlijk in de database kijken, om te zien waar er verschillen zijn (de tabel 'lime_saved_controls' wellicht?) maar ik hoopte dat dat ook via de gewone weg zou kunnen.
Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de moeite!

Vriendelijke groet,
Rob

Please Log in to join the conversation.

  • RobMies
  • RobMies's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
7 months 3 weeks ago #250050 by RobMies
Beste allen,

helaas geen antwoord kunnen vinden/krijgen op mijn vraag, dus ben zelf er in gedoken.
Een oplossing gevonden (verdient geen schoonheidsprijs, maar het werkt en daar ging het om).
Om een survey aan te passen, die nog 'lopende' respondenten heeft kan men het volgende doen (ik geef geen garanties uiteraard en is geheel op eigen risico!):
- Deactiveer de survey en noteer voor de zekerheid de naam van de reservetabel die aangemaakt wordt (die begint met lime_old_survey_<survey-ID_<lang getal>),
- Open de database waar de survey draait. Zoek de 4 tabellen op met de namen: lime_saved_control (dit zijn de lopende respondenten), lime_survey_<survey_ID> (hier staan de antwoorden in, kunnen ook via LimeSurvey zelf weer opgehaald worden bij heractiveren van de survey), lime_tokens_<survey-ID>, lime_survey_<survey-ID>_timings.
- Exporteer deze tabellen (of een subdeel ervan, in geval van lime_saved_control. Daar filteren met: SELECT * FROM lime_saved_control where sid=<survey_ID>;
Zelf gebruik ik MySql Workbench en daar kun je geselecteerde records makkelijk exporteren als SQL inserts.
- Goed. Alles is veilig gesteld. Dan kun je (nog steeds in beperkte mate, dus het is verstandig eerst de survey te kopieeren en daar wijzgingen aan te brengen en dan de responsen van de 'oude' survey daarin importeren, om te zien of alles netjes op zijn plaats staat), vragen aanpassen, toevoegen
- Heractiveer de survey. Importeer in de database de tabellen die je daarstraks heb opgeslagen (kan ook via LimeSurvey zelf, de respondenten vraagt hij dan zelf om met de tabelnaam die hij helemaal in het begin noemde).
- Et voila. Nu zou het moeten werken, inclusief de URL's en de wachtwoorden die de respondenten zelf hebben ingevuld, voor tussentijds opslaan, doen het nog gewoon.

Please Log in to join the conversation.

Lime-years ahead

Online-surveys for every purse and purpose