Welcome to the LimeSurvey Community Forum

Ask the community, share ideas, and connect with other LimeSurvey users!

Rapportage tool

  • arnoldg
  • arnoldg's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
6 years 10 months ago #153114 by arnoldg
Rapportage tool was created by arnoldg
Hallo,

Voor ons werk ben ik opzoek naar een rapportage tool.
Nu liep ik hier tegen aan en loop tegen een aantal punten.

Ik krijg de indruk dat dit meer een enquete tool is, klopt dit.

Wat ik wil is dat als een monteur bij een klant komt hij een vragen lijst moet doorlopen, eventueel bij opmerkingen foto's kan toevoegen.
Als hij klaar is drukt hij op gereed en moeten wij deze lijst aan de zaak kunnen omzetten naar een net document wat naar de klant verzonden kan worden.

Is dit mogelijk met limesurvey of zit ik helemaal verkeerd hier.

Het volgende ieder jaar weer komen wij bij dezelfde klanten, een aantal gegevens zijn dan ook iederjaar weer hetzelfde, kan ik op de een of andere manier een gemarkeerd aantal gegevens van het voorgaande jaar overnemen zodat je niet weer alles hoeft in te vullen ?

ik hoor graag, indien ik hier verkeerd zit en jullie weten wel waar ik dan moet zijn, dan hoor ik dit natuurlijk ook graag.

Arnold
The topic has been locked.
  • tammo
  • tammo's Avatar
  • Offline
  • Official LimeSurvey Partner
  • Official LimeSurvey Partner
More
6 years 10 months ago #153166 by tammo
Replied by tammo on topic Rapportage tool
Ha Arnold,

LimeSurvey is inderdaad een tool om vragenlijsten mee te maken. De resultaten komen dan in een mysql-database en die resultaten kun je vanuit LimeSurvey downloaden. Tot zover gaat het pakket.

Nette rapporten kan LimeSurvey maar beperkt leveren.

Wij doen dat soort werk door achteraf de data in te lezen en te bewerken tot rapporten. Hiervoor kun je PHP, R of een andere taal gebruiken.

Ook kun je gegevens uit vorige jaren hergebruiken, maar het vereist enig programmeerwerk.

groet van Tammo ter Hark


Tammo ter Hark at Respondage
For Limesurvey reporting, education and customized themes
respondage.nl
The topic has been locked.
More
6 years 10 months ago #153168 by hvgard
Replied by hvgard on topic Rapportage tool
Hoi Arnold,

LimeSurvey heeft beperkte rapportage-mogelijkheden. Ik zie drie routes (in willekeurige volgorde)

- Integreer Lime met een CRM pakket want dat is feitelijk wat je doet.
- Laadt de data vanuit Lime in een BI pakket (bijvoorbeeld Tableau) <-- dit is wat wij doen.
- Neem contact met met Stefan Verweij van www.evently.nl . Hij heeft een rapportage systeem ZEST tegen lime aangebouwd waarmee je rapportages kunt maken.

Groetjes,

Harold

Harold van Garderen
The topic has been locked.
  • arnoldg
  • arnoldg's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
6 years 10 months ago #153174 by arnoldg
Replied by arnoldg on topic Rapportage tool
Toch maar eens meer gaan verdiepen in LimeSurvey en hoe ik deze kan koppelen met een tool voor de rapportage.
En eens uitzoeken of het mogelijk is om een nieuwe onderhoudsronde klaar te zetten voor de monteur zodat de terugkerende gegevens voor ingevuld zijn.


Tevens enkele schermafbeeldingen van hoe onze excel lijsten er nu uitzien.




In de laatste afbeelding is te zijn dat je een opmerking kan invoegen deze moet zichtbaar worden als er op Nee geklikt wordt, dat is mogelijk zit alleen hoe ik de afbeelding straks terug krijg uit de database.
Al met al een flinke puzzel volgens mij.

En hoe vul ik het formulier voordat de monteur deze op kan vragen ?

Mochten jullie ideeën hebben of mij in de juiste richting weten te sturen dan hoor ik het heel graag.
Wat kan ik het beste doen, laag in php bouwen of via een externe applicatie op een PC ?
The topic has been locked.
  • tammo
  • tammo's Avatar
  • Offline
  • Official LimeSurvey Partner
  • Official LimeSurvey Partner
More
6 years 10 months ago #153175 by tammo
Replied by tammo on topic Rapportage tool
Wat je wilt kan wel, maar ik vraag me af waarom je een survey-tool wil inzetten als je eigenlijk een CRM wilt hebben? Er zijn ook CRM systemen (open source) die mogelijk dichter tegen de functionaliteit aanzitten die je wilt hebben.

Ook een CMS als Drupal zou je eens kunnen bekijken. We helpen je graag, maar ik zou eerst het werkproces in kaart brengen en dan pas een tool zoeken.

Tammo ter Hark


Tammo ter Hark at Respondage
For Limesurvey reporting, education and customized themes
respondage.nl
The topic has been locked.
  • arnoldg
  • arnoldg's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
6 years 10 months ago #153176 by arnoldg
Replied by arnoldg on topic Rapportage tool
Werkproces is er al wel.

Monteur wordt gepland voor onderhoud
Hij gaat op locatie en vult daar de huidige excel lijst in, deze sheet is gekoppeld met een 2de excel sheet waar alle vooraf ingevulde gegevens staan.
vervolgens wordt deze aan de zaak verder uitgewerkt en afgedrukt.

Dit alles wil ik vereenvoudigen en de monteur online op basis van een service locatie (uniek nummer) een invullijst laten doorlopen waarna er direct een rapport volgt.

Drupal, Wordpress en Joomla ben ik ook bekent mee. heb alleen geen idee hoe ik binnen die pakketten zo iets zou moeten opzetten.
The topic has been locked.
More
6 years 10 months ago - 6 years 10 months ago #153177 by hvgard
Replied by hvgard on topic Rapportage tool
Hoi Arnold,

Ik snap je vragen, maar denk dat je beter iemand kunt inhuren om je hierbij te helpen. Er zijn hier diverse web en lime-professionals die je verder kunnen helpen om dit snel en in heldere stappen van de grond te tillen.

Harold van Garderen
Last edit: 6 years 10 months ago by hvgard.
The topic has been locked.

Lime-years ahead

Online-surveys for every purse and purpose