sjabloon aanpassing doorvoeren

More
4 years 6 months ago #112440 by peilingen
Ondanks het doornemen van http://manual.limesurvey.org/The_template_editor/nl#Een_sjabloon_aanmaken lukt het niet mijn aangepast template definitief te maken.

Ik wilde de kleuren aanpassen.
Dus naar de sjablooneditor.
Sjabloon: default en scherm: vraagpagina.
Nu wordt er medegedeeld:
Let op: dit is een standaardsjabloon.
Als u het wilt wijzigen maak dan eerst een kopie.

Ook dat ging als verwacht. De kleurverandering lukte ook en is zichtbaar in het voorbeeld scherm.
Alleen de naam is kopie_van_default.

Hoe krijg ik dat nu in default? Of waar moet ik aangeven dat niet default maar kopie_van_default genomen dient te worden?
alvast bedankt.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

LimeSurvey Partners
More
4 years 6 months ago #112489 by fransmarcelissen
Om te beginnen zou ik de naam "kopie_van_default" veranderen in iets zinnigs (bij voorbeeld: piets_default, of huppeldeflup, of wat dan ook). Om deze sjabloon default te maken moet je in limesurvey instellingen->algemeen->standaardsjabloon deze nieuwe sjabloon opgeven. Als je deze nieuwe sjabloon wilt gebruiken voor al bestaande vragenlijsten, moet je ook bij deze vragenlijsten algemene instellingen->presentatie&navigatie->sjabloon deze sjabloon opgeven.
Succes!
Frans Marcelissen DigiPsy

More
4 years 6 months ago #112655 by peilingen
Hallo Frans,

Ik had mijn site vernield. Als beginner heeft het veel tijd gekost (leergeld) om hem weer zover te krijgen.
Jou tip gevolgd en....Nee de kleuren veranderen niet.
Bij voorbeeld veranderen de kleuren soms wel en soms niet.
Ik heb #D2F2D3 door #ffccff en #EFFFEE door #ffeeff vervangen.
Maar helaas.
Heb je nog tips?

More
4 years 6 months ago - 4 years 6 months ago #112656 by fransmarcelissen
Het is vreemd dat de kleuren soms wel en soms niet veranderen. Als je bedoelt: bij de ene survey wel en bij de andere niet, heb je toch voor beide een andere template ingesteld. Als "soms wel/soms niet" van toepassing is bij dezelfde survey, kan het zijn dat er nog informatie in de cache staat.

Waar heb je die kleuren veranderd? De template bestaat uit makkelijk te wijzigen html, en uit vreselijke css code (css betekent volgens mij "compleet stupide schizofrenie"). Die css maakt het aanpassen niet altijd makkelijk. Maar in de preview van de template manager moet je toch goed kunnen zien hoe het er uitziet. Om de css aan te passen moet je daar wel een beetje verstand van hebben. ALs je dat, niet als ik, niet hebt, kun je het beste iemand inschakelen die wel css kent.

Groet
Frans
Last edit: 4 years 6 months ago by fransmarcelissen.

More
4 years 6 months ago #112662 by peilingen
Bedankt voor je antwoord.
Als kenner zul je wel gelijk hebben in de betekenis van css.

Ik heb gewoon naar bv #D2F2D3 gezocht en dat vervangen:
File Attachment:

Bij het oproepen staat het er nog steeds.
Mischien de computer eens opnieuw opstarten?

More
4 years 6 months ago - 4 years 6 months ago #112665 by peilingen
Hmm,
Kun je een antwoord net meer bewerken na een bepaalde tijd?
Ik had dit bij het vorige antwoord willen zetten.
Daar viel het me nu pas op dat eigenlijk (bijna?)alle voorgrond en achtergrond kleuraanpassingen tussn {} staan.

Als ik in de sjablooneditor zit ziet het er zo uit:
File Attachment:

klik ik op bewaar wijzigingen, dan wordt het:
File Attachment:

Als ik dan uit firefox ga, hem weer opstart en naar LimSurvey ga ben ik weer bij plaatje 1
De rechten staan op 644 voor template.css Maar bij 777 veranderdt er in het gedrag niets.?!?
Gaat boven mijn pet.

Rob
Last edit: 4 years 6 months ago by peilingen.

More
4 years 6 months ago #112667 by fransmarcelissen
Bedoel je dat de wijzigingen die je aangebracht hebt in template.css behorende bij deze template ook weer weg zijn als je uit de browser gaat en weer terug komt? Wat je ook kunt proberen is om de template.css met een teksteditor te wijzigen, en te kijken wat er dan gebeurt. De template staat zoiets als /var/www/limesurvey/upload/templates/(naam van de template)/template.css
Verder kan het nooit kwaad om de cache af en toe leeg te maken (firefox: history wissen). Ik heb ook wel eens rare dingen door de cache gehad.
Frans

More
4 years 6 months ago - 4 years 6 months ago #112670 by peilingen
Nou nee.
Zoals je in het eerste beeld ziet gebeurt er niets.
Zonder verder iets anders te doen dan op bewaar wijzigingen te drukken zie je na het drukken wel resultaat in het tweede beeld.
Dus er wordt niets aangepast.

Wat raar is dat alle kleuraanpassingen in de template.css uiteindelijk tussen haakjes staan:

Bv regel 404 en volgende:
.page-odd td.page-title {
background-color: #ffeeff;
}

en dus overgeslagen zouden moeten worden. Of zie ik dat fout?
Verder zie ik dan #ffeeff of #ffccff (of #D2F2D3 of #EFFFEE in het template.css van het default sjabloon) nergens buiten haakjes staan en toch verandert de kleur.

Wat gebeurt er allemaal? :(

Rob
Last edit: 4 years 6 months ago by peilingen.

More
4 years 6 months ago #112675 by fransmarcelissen
Dag Rob,
Ik begrijp niet goed wat je doet en wat het probleem is. Veranderingen in de template en de css worden inderdaad pas doorgevoerd als je op bewaar drukt, niet eerder. Verder horen de haakjes bij css, als het goed is staan alle parameters tussen haakjes. Zie bij voorbeeld www.w3schools.com/css/
ALs je wilt wil ik wel even met je meedenken, maar dan liever buiten dit forum. Eventueel kunnen we het resultaat op het forum zetten. Als je dat wilt, stuur dan even een mailje naar frans.marcelissen @digipsy.nl (ik heb een spatie voor de @ gezet), dan stuur ik je mijn telefoonnummer.
Frans (DigiPsy

Start now!

Just create your account and start using Limesurvey today.

Register now
Join our Newsletter!