Welcome to the LimeSurvey Community Forum

Ask the community, share ideas, and connect with other LimeSurvey users!

Vragen over optie 'Andere'

  • Elsbeth
  • Elsbeth's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
6 years 9 months ago #155619 by Elsbeth
Vragen over optie 'Andere' was created by Elsbeth
Hi,

Als ik resultaten exporteer naar SPSS wordt aan de optie 'Andere' geen waarde toegekend. De opmerkingen staan er wel, maar als ik wil weten welk % gekozen heeft voor 'Andere' moet ik deze er eerst handmatig inzetten (of bij een meerkeuzevraag een variabele aanmaken). Kan dat ook anders, en zo ja hoe?

Nog een vraag over de optie 'Andere': is het alleen maar mogelijk om deze optie als laatste neer te zetten? Regelmatig komt het voor dat ik de optie eigenlijk veel liever niet als laatste plaats, maar ik weet niet of en hoe dat kan...

Kan iemand mij hier misschien mee helpen? Ik gebruik Versie 2.06+ Build 150731

Alvast heel erg bedankt!
The topic has been locked.
More
6 years 9 months ago #155677 by fvanderstarre
Replied by fvanderstarre on topic Vragen over optie 'Andere'
Hoi Elsbeth,

Je kunt het beste de optie "Andere" zelf definiëren in plaats van dit overlaten aan LimeSurvey. Dan kun je de plaats en waarde ook zelf bepalen.
Alleen zul je dan een extra vraag nodig hebben als je mensen de gelegenheid wilt geven het antwoord toe te lichten.
Hopelijk heb je hier iets aan, mvg Frank
The topic has been locked.
  • Elsbeth
  • Elsbeth's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
6 years 9 months ago #155681 by Elsbeth
Replied by Elsbeth on topic Vragen over optie 'Andere'
Hoi Frank,

Dank voor je antwoord! Ik doe dat inderdaad ook al bij bijvoorbeeld ranking vragen, of als er meerdere antwoorden zijn die toegelicht dienen te worden. Ik merk echter dat de toelichting beter wordt ingevuld als het invulvak direct achter de optie staat...
Groet!
Elsbeth
The topic has been locked.

Lime-years ahead

Online-surveys for every purse and purpose