Welcome to the LimeSurvey Community Forum

Ask the community, share ideas, and connect with other LimeSurvey users!

SPSS en Limesurvey (probleem met exporteren)??

  • zohra_123
  • zohra_123's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
6 years 10 months ago #153019 by zohra_123
Hallo,

Ik heb mijn resultaten/data vanuit LimeSurvey naar SPSS geëxporteerd. Ik dacht dat het goed was gegaan, maar ik zit nu een beetje te twijfelen. Ik heb in LimeSurvey een vragenlijst gemaakt. Als ik nu in SPSS een analyse wil uitvoeren moet je meestal de afhankelijke variabelen en de onafhankelijke variabelen selecteren. Mijn afhankelijke variabelen is mijn vragenlijst. Alleen is het probleem, dat ik nu dus in SPSS niet 1 variabele (mijn vragenlijst), maar heel veel variabelen en elke variabele stelt 1 vraag/item voor uit mijn vragenlijst. Ik kan nu dus de analyses niet uitvoeren.

Deze vraag gaat iets meer over SPSS dan over limesurvey, maar misschien heeft iemand ook verstand van SPSS (en heb ik iets fout gedaan in limesurvey tijdens het exporteren).

Bij het exporteren heb ik gewoon in limesurvey 'spss' aangeklikt en vervolgens 'volledige responsen' aangeklikt. Hierna heb ik de syntax gedownload en het andere data-bestand. Vervolgens syntax geopend en 'run all' in SPSS aangeklikt (allemaal dus volgens de handleiding van limesurvey).
The topic has been locked.
More
6 years 10 months ago #153046 by coeneisma
Replied by coeneisma on topic SPSS en Limesurvey (probleem met exporteren)??
Ik snap niet echt wat je bedoelt, maar ik denk dat je vraag zowel niet over LimeSurvey als SPSS gaat, maar -wederom - over statistiek.

Om kort antwoord te geven: als je vragenlijst 10 vragen heeft levert dat (minimaal) 10 variabelen op, waarbij het soort vraag het meetniveau bepaalt.

Om je echt te kunnen helpen is het misschien handig als je iets meer achtergrondinformatie geeft over het onderzoek. En als je vragenlijst enkel afhankelijke variabelen levert (en zijn de variabelen uit de vragenlijst dezelfde variabelen in je onderzoek, of vormen meerdere variabelen uit de vragenlijst één variabelen in je onderzoek?), wat zijn dan je onafhankelijke variabelen? Hoe koppel je deze?

Nogmaals: als dit onderzoek onderdeel van je studie is zou ik even aankloppen bij je begeleider of een docent methodologie, dat werkt vaak net wat sneller dan via een forum over de software LimeSurvey en kunnen je de goede richting op helpen.

Groet, Coen
The topic has been locked.

Lime-years ahead

Online-surveys for every purse and purpose