Welcome to the LimeSurvey Community Forum

Ask the community, share ideas, and connect with other LimeSurvey users!

volledige, onvolledige, alle responsen exporteren SPSS?

  • zohra_123
  • zohra_123's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
6 years 10 months ago #152715 by zohra_123
Hallo,

Als je data/resultaten vanuit LimeSurvey naar SPSS exporteert dan wordt er gevraagd of je alle responsen OF alleen volledige responsen OF alleen onvolledige responsen wilt exporteren. Wat is het beste? Moet ik de alle responsen doen of alleen volledige responsen. Moet ik dan nog bepaalde dingen aanpassen in SPSS? Ik ga ervan uit dat al mijn participanten hun vragenlijst gewoon volledig invullen. Als je een vraag vergeet dan krijg je automatisch een foutmelding. Wel kan het zijn dat participanten de vragenlijst stoppen (tussentijds) om er later weer mee verder te gaan. Maar dit kunnen ze vergeten en dan is volgens mij de helft van de vragenlijst maar ingevuld.

In de handleiding van limesurvey staat heel duidelijk hoe je data vanuit limesurvey naar SPSS exporteert (het is een vrij korte uitleg). Zijn er nog andere dingen waar ik op kan letten of waarschijnlijk zelf moet aanpassen in SPSS?
The topic has been locked.
More
6 years 10 months ago #152754 by coeneisma
Dit is eigenlijk meer een vraag over methoden en technieken dan over limesurvey. Zoals je al aangeeft heb je kans dat wanneer je alle responsen exporteert niet alle respondenten op alle vragen antwoord hebben gegeven. Het hangt in grote mate af waarvoor je de resultaten gaat gebruiken, wat de relaties tussen je verschillende variabelen zijn of dat erg is. Ik zou er dus lekker een methoden en techniekenboek bij pakken of (als je studeert) bij je docent methoden en technieken aankloppen.

Mocht je de responsen voor inferentiële statistiek gaan gebruiken en je respondenten obv EPSEM zijn geselecteerd zou ik wanneer N volledige responses > 100 is lekker alleen gebruik maken van de volledige responsen, want dat wordt over het algemeen als voldoende gezien voor een betrouwbare sampling distributie bij een eventuele skewed (schuine?) sample en maak je het jezelf een stuk makkelijker.
The topic has been locked.

Lime-years ahead

Online-surveys for every purse and purpose