Deelnemers kenmerken voor rapportage doeleinden

More
2 years 8 months ago #130186 by LimeSurveyRules
LimeSurveyRules created the topic: Deelnemers kenmerken voor rapportage doeleinden
Beste mede gebruikers,

voor mijn vereniging wil ik een enquête opzetten.
Omdat de vereniging uit verschillende ledentypen bestaat zou ik in mijn deelnemersdatabase een kenmerk willen vastleggen.
Zoals: Senior lid, Nieuw lid, etc.

Het doel is dan om in de rapportage een scheiding in antwoorden te kunnen herkennen op bijvoorbeeld de vraag:
" Vind u uw lidmaatschap geld te verantwoorden voor het aantal dagen waarop u kunt spelen?"

Ik gebruik de array 1 tot 10 om de deelnemer het in een cijfer uit te laten drukken.
Maar ik zou graag in de rapportage graag een gemiddelde willen van de deelnemers uit de senioren groep en uit de nieuwe leden groep.

Is dit mogelijk in LimeSurvey?
Of moet ik de enquête meerdere malen aanmaken en de juiste deelnemers aan de juiste enquête koppelen en dan later zelf de gegevens combineren?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.

Ik hoor het graag van jullie als expert :-)

Alvast bedankt.

Groet,
Rick

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
2 years 8 months ago #130217 by tammo
tammo replied the topic: Deelnemers kenmerken voor rapportage doeleinden
Rick, je kunt dit op meerdere manieren doen.

Als je de segmentatie al weet per lid, dan kun je dit opnemen in extra attributen in de tokentabel. Je kunt die extra attributen ook vragen aan de leden en dan daarop segmenteren.

groet van Tammo ter Hark

Tammo ter Hark at Tools for Research
Proud developers of the TFR Responsive Limesurvey template
toolsforresearch.com/limesurvey-responsive-template

More
2 years 8 months ago #130220 by LimeSurveyRules
LimeSurveyRules replied the topic: Deelnemers kenmerken voor rapportage doeleinden
Hoi Tammo,

ik was me aan het verdiepen met de attributen in de tokentabel.
- Maakt dus een deelnemers pool
- Maakt tokens aan
- Maakt atributten aan en koppel die aan de tokens?
- Krijg je dan per vraag ook te zien per atributgroep wat zij geantwoord hebben?

Groet,
Rick

More
2 years 8 months ago #130222 by tammo
tammo replied the topic: Deelnemers kenmerken voor rapportage doeleinden
Wat ik altijd doe: je zorgt voor een spreadsheet met alle deelnemers (voornaam, achternaam, emailadres) en in de extra kolommen de extra attributen die je al weet (en dus niet meer hoeft te vragen).

Daarvan maak je een csv bestand en in LimeSurvey tokentabel maak je net zoveel extra attributen aan als er extra kolommen zijn. Geef ze voor jezelf relevante namen.

Daarna lees je de csv in en de tokentabel bestaat nu. Je kunt dan via Expression Manager de verschillende deelgroepen ook andere vragen voorleggen, maar in ieder geval kun je na afloop een resultatentabel krijgen met de attributen erin en de antwoorden. Daarmee kun je dan spelen wat je wilt....

Tammo

Tammo ter Hark at Tools for Research
Proud developers of the TFR Responsive Limesurvey template
toolsforresearch.com/limesurvey-responsive-template

More
2 years 8 months ago #130266 by coeneisma
coeneisma replied the topic: Deelnemers kenmerken voor rapportage doeleinden
Dag Rik,

LimeSurvey is niet een statistisch analyseprogramma. Het is primair gericht op het verzamelen van gegevens. Je kunt wel simpele descriptieve data weergeven, maar op het moment dat je obv meerdere variabelen wilt analyseren zul je toch met een spreadsheetprogramma (Excel of LibreOffice Calc) of een statistisch programma (SPSS, PSPP, R) aan de gang moeten.

Ik zou zeggen: vragenlijst aanmaken en zoals Tammo aangaf dmv Token-tabel kenmerken aan leden meegeven (leeftijd, geslacht, soort lid, etc,), de leden de vragenlijst laten invullen, na afloop de antwoordentabel (inclusief tokencodes!) exporteren en - aangezien je volgens mij voornamelijk op zoek bent naar descriptieve gegevens - in een spreadsheetprogramma simpele analyses uitvoeren. Mocht je toch iets geavanceerdere analyses willen uitvoeren en jijzelf of iemand binnen je club is statistisch onderlegd, dan raad ik PSPP aan, een open source (en gratis) alternatief voor SPSS.

Ik heb regelmatig vragenlijsten voor sportbonden en -verenigingen gemaakt en het lidmaatschaps- of bondsnummer is vaak een goede token; deze is uniek en leden hebben vaak een pas waar dit op staat.

Groet,

Start now!

Just create your account and start using Limesurvey today.

Register now
Join our Newsletter!