Welcome to the LimeSurvey Community Forum

Ask the community, share ideas, and connect with other LimeSurvey users!

Creatie nieuwe survey admin

  • helpdeskortec
  • helpdeskortec's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
5 years 9 months ago #169915 by helpdeskortec
Creatie nieuwe survey admin was created by helpdeskortec
Ik heb een limesurvey server met 23 surveys die allemaal zijn gemaakt door HR medewerkers. Deze server is speciaal geinstalleerd voor deze afdeling. Alle survey admins mogen elkaars survey zien/bewerken/verwijderen.


Natuurlijk zul je zien dat andere afdelingen hier lucht van krijgen en gebruik willen maken van Limesurvey.
Kan ik achteraf nog de bestaande HR survey admins aan een groep koppelen binnen Limesurvey? En kan ik ervoor zorgen dat deze groep als enige de bestaande surveys mag zien/bewerken/verwijderen?


Verder zou ik nieuwe survey admins (die niet van HR zijn) willen toevoegen aan een groep. Deze groep mag geen toegang krijgen tot de surveys van HR, maar alleen tot de surveys die de members van deze nieuwe groep maken.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand daar wat hulp bij bieden svp?


Bij voorbaat dank,

Newbie
The topic has been locked.
  • tammo
  • tammo's Avatar
  • Offline
  • Official LimeSurvey Partner
  • Official LimeSurvey Partner
More
5 years 9 months ago #169925 by tammo
Replied by tammo on topic Creatie nieuwe survey admin
Beste HelpdeskKortec,

dit is op verschillende manieren op te lossen, afhankelijk van je verdere wensen. En het is sterk afhankelijk van je gebruikte LimeSurvey versie.

We kunnen er wel over bellen, zie contactgegevens op mijn website: www.toolsforresearch.com/contact

groet van Tammo ter Hark


Tammo ter Hark at Respondage
For Limesurvey reporting, education and customized themes
respondage.nl
The topic has been locked.
More
5 years 9 months ago #169926 by coeneisma
Replied by coeneisma on topic Creatie nieuwe survey admin
Volgens mij is wat jij wilt niet heel moeilijk, maar heb het verder niet getest.

Je kunt gebruikersgroepen aanmaken (HR + alle 'nieuwe' gebruikersgroepen), voegt de bestaande HR-gebruikers aan de HR-groep toe en vervolgens pas je pér enquête aan dat de HR-groep toegang heeft (via enquêterechten).

Mocht dit te beknopt uitgelegd zijn dan zal ik later deze week even in een installatie testen.
The topic has been locked.
  • helpdeskortec
  • helpdeskortec's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
More
5 years 9 months ago #169944 by helpdeskortec
Replied by helpdeskortec on topic Creatie nieuwe survey admin
Tammo,

Ik ben nog niet helemaal zeker welke stappen ik ga nemen. Maar jouw adviezen neem ik zeker mee in mijn beslissing. Je hebt me in ieder geval genoeg gegeven om over na te denken.

Hartelijk dank voor je reactie.
The topic has been locked.
  • tammo
  • tammo's Avatar
  • Offline
  • Official LimeSurvey Partner
  • Official LimeSurvey Partner
More
5 years 9 months ago #169945 by tammo
Replied by tammo on topic Creatie nieuwe survey admin
Just for the record:

Ik heb aangeraden twee installaties van LimeSurvey op te zetten. Er is hier sprake van twee compleet verschillende gebruikersgroepen.

Wat Coen Eisma schreef zou in principe moeten werken, maar op het forum heb ik de laatste jaren te vaak gezien dat er gedoe wat met gebruikersrechten, waarbij ineens iemand alle surveys kon zien of helemaal niets meer.

Ik hoorde van de ontwikkelaars wel dat user handling beter (anders...) zou worden in versie 4.x, maar die is er nog niet.

Tammo


Tammo ter Hark at Respondage
For Limesurvey reporting, education and customized themes
respondage.nl
The topic has been locked.

Lime-years ahead

Online-surveys for every purse and purpose