Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Umfrage-URL funktioniert nicht

Umfrage-URL funktioniert nicht 2 years 5 days ago #84677

Hi Leute,

ich habe mir vor einigen Tagen limesurvey runtergeladen und arbeite an meiner ersten Umfrage.
Habe mal die Umfrage aktiviert, da ich sie testen wollte, aber es kommt bei anderen nur "Seite kann nicht angezeigt werden" und wenn ich XAMPP ausstelle, bei mir auch.

Habe an der URL nichts geändert und laut Handbuch müsste ich doch einfach die URL kopieren oder sehe ich das falsch?

Habe mal eine Umfrage zum Testen erstellt: http://localhost/index.php?sid=29817&lang=en

So sehen die alle bei mir aus, kenne ich mich generell mit diesem Programm noch nicht so gut aus und wüsste gerne, was ich falsch mache!
The administrator has disabled public write access.

Re: Umfrage-URL funktioniert nicht 2 years 5 days ago #84680

• holch
  • holch's Avatar
  • LimeSurvey Team
  • Thank you received: 302
Wenn dein Limesurvey direkt in der Web-root (bei Xampp htdocs) installiert ist, dann passt deine URL auf deinem lokalen REchner (natürlich NICHT von aussen ereichbar).

Allerdings vermute ich mal, dass du LS eben in einem Unterordner installiert hast und irgendwas in der config.php falsch gemacht hast.

Also: Poste doch mal bitte den Pfad zu deiner Limesurvey installation auf deinem Rechner und den Inhalt der Config-Datei.
Have a look at the manual! It is a really valuable source for information. Here some helpful links:
Manual (EN) | Question Types | Question Attributes | Workarounds

If you found this answer helpful and it saved you some time please consider a donation to the project to keep Limesurvey going!

Aw: Re: Umfrage-URL funktioniert nicht 2 years 5 days ago #84690

XAMPP Ordner ist wie folgt zu finden: Computer->OS(C)->XAMPP (Win Vista)

Und wenn ich es richtig verstanden habe, dann ist das der Inhalt meiner config datei:

<?php
/*
* LimeSurvey
* Copyright (C) 2007 The LimeSurvey Project Team / Carsten Schmitz
* All rights reserved.
* License: GNU/GPL License v2 or later, see LICENSE.php
* LimeSurvey is free software. This version may have been modified pursuant
* to the GNU General Public License, and as distributed it includes or is
* derivative of works licensed under the GNU General Public License or other
* free or open source software licenses.
* See COPYRIGHT.php for copyright notices and details.
*
* $Id$
*/

/* IMPORTANT NOTICE
* With LimeSurvey v1.70+ the configuration of LimeSurvey was simplified,
* Now config.php only contains the basic required settings.
* Some optional settings are also set by default in config-defaults.php.
* If you want to change an optional parameter, DON'T change values in config-defaults.php!!!
* Just copy the parameter into your config.php-file and adjust the value!
* All settings in config.php overwrite the default values from config-defaults.php
*/

// Basic Setup

$databasetype = 'mysql'; // ADOdb database driver - valid values are mysql, mysqli, odbc_mssql, mssql_n, odbtp or postgres
// mysql: Recommended driver for mysql
// mysqli: Slightly faster driver for mysql - not on all server systems available
// odbc_mssql: MSSQL driver using ODBC with MS SQL Server
// mssqlnative: Native SQL Server driver for SQL Server 2005+
// mssql_n: Experimental driver for MS SQL Server which handles UTF-8 charsets
// odbtp: ODBTP driver to access MSSQL-Server is needed for this one - we also recommend to activate $databasepersistent for decent speed
// postgres: Standard postgres driver

$databaselocation = 'localhost'; // Network location of your Database - for odbc_mssql or mssqlnative use the mssql servername, not localhost or IP
$databasename = 'limesurvey'; // The name of the database that we will create
$databaseuser = 'root'; // The name of a user with rights to create db (or if db already exists, then rights within that db)
$databasepass = ''; // Password of db user
$dbprefix = 'lime_'; // A global prefix that can be added to all LimeSurvey tables. Use this if you are sharing
// a database with other applications. Suggested prefix is 'lime_'

// File Locations
$rooturl = "http://{$_SERVER}"; // The root web url for your limesurvey installation (without a trailing slash).
// The double quotes (") are important.

$rootdir = dirname(__FILE__); // This is the physical disk location for your limesurvey installation. Normally you don't have to touch this
// setting. If you use IIS then you MUST enter the complete rootdir e.g. : $rootDir='C:\Inetpub\wwwroot\limesurvey'!
// Some IIS and OS/2 installations also require to use forward slashes
// instead of backslashes, e.g. $rootDir='C:/Inetpub/wwwroot/limesurvey'!

//installation Setup
$defaultuser = 'admin'; // This is the username when LimeSurvey is installed and the administration user is created on installation
$defaultpass = 'password'; // This is the password for the administration user when LimeSurvey is installed

// Debug Settings
$debug = 0; // Set this to 1 if you are looking for errors. If you still get no errors after enabling this
// then please check your error-logs - either in your hosting provider admin panel or in some /logs dir
// on your webspace.
// LimeSurvey developers: Set this to 3 to circumvent the restriction to remove the installation directory and full access to standard templates
// or to change the password. If you set it to 3 then PHP STRICT warnings will be shown additionally.

Aw: Re: Umfrage-URL funktioniert nicht 2 years 4 days ago #84692

• holch
  • holch's Avatar
  • LimeSurvey Team
Kannst du nicht den Pfad posten?

Laut deiner Config.php müsste deine Limesurvey index.php in etwa hier liegen:

PFADZUDEINEMXAMPP\XAMPP\htdocs\

Oft hat man das aber in einem Unterordner. Falls dem so ist, muss das entsprechend in der Config.php eingetragen werden.
Have a look at the manual! It is a really valuable source for information. Here some helpful links:

If you found this answer helpful and it saved you some time please consider a donation to the project to keep Limesurvey going!

Aw: Re: Umfrage-URL funktioniert nicht 2 years 3 days ago #84716

Also ich bin bei sowas eher ein Laie, deswegen bin ich mir jetzt nicht mehr sicher, was du mit Pfad meinst.

Eine PHP-Datei mit dem Namen "index(xampp)" hat folgenden Speicherort "C:\xampp\htdocs"

und den Inhalt:

<?php
if (!empty($_SERVER) && ('on' == $_SERVER)) {
$uri = 'https://';
} else {
$uri = 'http://';
}
$uri .= $_SERVER;
header('Location: '.$uri.'/xampp/');
exit;
?>
Something is wrong with the XAMPP installation :-(

Aw: Umfrage-URL funktioniert nicht 2 years 3 days ago #84717

So kleines Update:

habe nun XAMPP und limesurvey einzeln installiert, dabei limesurvey in htdocs entpackt.

Der Ordner limesurvey ist nun hier: C:\xampp\htdocs

Index hier: C:\xampp\htdocs\limesurvey

Die Config Datei hat nun folgenden Inhalt:

<?php
/*
* LimeSurvey
* Copyright (C) 2007 The LimeSurvey Project Team / Carsten Schmitz
* All rights reserved.
* License: GNU/GPL License v2 or later, see LICENSE.php
* LimeSurvey is free software. This version may have been modified pursuant
* to the GNU General Public License, and as distributed it includes or is
* derivative of works licensed under the GNU General Public License or other
* free or open source software licenses.
* See COPYRIGHT.php for copyright notices and details.
*
* $Id$
*/

/* IMPORTANT NOTICE
* With LimeSurvey v1.70+ the configuration of LimeSurvey was simplified,
* Now config.php only contains the basic required settings.
* Some optional settings are also set by default in config-defaults.php.
* If you want to change an optional parameter, DON'T change values in config-defaults.php!!!
* Just copy the parameter into your config.php-file and adjust the value!
* All settings in config.php overwrite the default values from config-defaults.php
*/

// Basic Setup

$databasetype = 'mysql'; // ADOdb database driver - valid values are mysql, mysqli, odbc_mssql, mssql_n, odbtp or postgres
// mysql: Recommended driver for mysql
// mysqli: Slightly faster driver for mysql - not on all server systems available
// odbc_mssql: MSSQL driver using ODBC with MS SQL Server
// mssqlnative: Native SQL Server driver for SQL Server 2005+
// mssql_n: Experimental driver for MS SQL Server which handles UTF-8 charsets
// odbtp: ODBTP driver to access MSSQL-Server is needed for this one - we also recommend to activate $databasepersistent for decent speed
// postgres: Standard postgres driver

$databaselocation = 'localhost'; // Network location of your Database - for odbc_mssql or mssqlnative use the mssql servername, not localhost or IP
$databasename = 'limesurvey'; // The name of the database that we will create
$databaseuser = 'root'; // The name of a user with rights to create db (or if db already exists, then rights within that db)
$databasepass = ''; // Password of db user
$dbprefix = 'lime_'; // A global prefix that can be added to all LimeSurvey tables. Use this if you are sharing
// a database with other applications. Suggested prefix is 'lime_'

// File Locations
$rooturl = "http://{$_SERVER}/limesurvey"; // The root web url for your limesurvey installation (without a trailing slash).
// The double quotes (") are important.

$rootdir = dirname(__FILE__); // This is the physical disk location for your limesurvey installation. Normally you don't have to touch this
// setting. If you use IIS then you MUST enter the complete rootdir e.g. : $rootDir='C:\Inetpub\wwwroot\limesurvey'!
// Some IIS and OS/2 installations also require to use forward slashes
// instead of backslashes, e.g. $rootDir='C:/Inetpub/wwwroot/limesurvey'!

//installation Setup
$defaultuser = 'admin'; // This is the username when LimeSurvey is installed and the administration user is created on installation
$defaultpass = 'password'; // This is the password for the administration user when LimeSurvey is installed

// Debug Settings
$debug = 0; // Set this to 1 if you are looking for errors. If you still get no errors after enabling this
// then please check your error-logs - either in your hosting provider admin panel or in some /logs dir
// on your webspace.
// LimeSurvey developers: Set this to 3 to circumvent the restriction to remove the installation directory and full access to standard templates
// or to change the password. If you set it to 3 then PHP STRICT warnings will be shown additionally.

Re: Aw: Umfrage-URL funktioniert nicht 2 years 3 days ago #84719

• holch
  • holch's Avatar
  • LimeSurvey Team
Ja und was passiert jetzt, wenn du
http://localhost/limesurvey/

aufrufst?

Last Edit: 2 years 3 days ago by holch.

Re: Aw: Umfrage-URL funktioniert nicht 2 years 2 days ago #84724

Also ehrlich gesagt glaube ich, dass ich das Problem falsch beschriebe habe, weil mir nicht bewusst war, dass es sich eigentlich um kein richtiges Problem handelt.

Habe in diesem Forum noch einen Thread gefunden, wo es darum geht, die Umfrage ins www zu bringen.

Wenn ich es jetzt richtig verstanden habe, braucht man einen Webspace, um von dort aus die Umfrage ins www zu stellen. Habe aber gedacht, man könne die URL kopieren und verschicken, aber damit kann man die Umfrage wohl nur lokal öffnen.

Sehe ich das richtig?

Re: Aw: Umfrage-URL funktioniert nicht 2 years 2 days ago #84725

• c_schmitz
  • c_schmitz's Avatar
  • LimeSurvey Team
  • Thank you received: 104
Das siehst du richtig. Entweder eigenen Webspace mieten und LimeSurvey dort installieren/updated etc. oder LimeService nutzen.
Support us, too. Donate to the LimeSurvey project and help keep us going!
Moderators: ITEd
Time to create page: 0.189 seconds
Donation Image