Welcome to the LimeSurvey Community Forum

Ask the community, share ideas, and connect with other LimeSurvey users!

Préremplir champs de réponse avec table invitation

  • DenisChenu
  • DenisChenu's Avatar
  • Offline
  • LimeSurvey Community Team
  • LimeSurvey Community Team
More
9 years 5 months ago - 9 years 5 months ago #113242 by DenisChenu
Salut,

L'exemple est dans le manuel pour la question de type texte court.
manual.limesurvey.org/Question_type_-_Lo...alues_.28defaults.29

Cela fonctionne avec les multi texte aussi.

Denis
PS: vu ta problématique : ton questionnaire est anonyme. On ne peut utiliser les attributs des invitations dans les questionnaires anonymes, et heureusement.

Assistance on LimeSurvey forum and LimeSurvey core development are on my free time.
I'm not a LimeSurvey GmbH member, professional service on demand , plugin development .
I don't answer to private message.
Last edit: 9 years 5 months ago by DenisChenu.
The topic has been locked.
More
9 years 5 months ago - 9 years 5 months ago #113295 by jpperrein
Merci Denis,

Ok pour fixer des valeurs par défauts :

Valid values
(*)For single choice questions, you will see drop-down boxes letting you select the desired default.
(*)For multi choice questions, you will see check boxs letting you select the desired default state (checked or not-checked).
For text-entry questions (New in 1.92 ), you will have a text entry field in which you can enter any string or expression. If you use an expression, you need to include curly braces.
Example
You have a non-anonymous survey, where {TOKEN:ATTRIBUTE_1} is the person's age as of the time the tokens table was created. You want to prefill a question with the person's age and ask them to validate that the age is accurate, or let them change the age value if it is not accurate. In the text entry field for the default value, you would enter {TOKEN:ATTRIBUTE_1}


Mais, comment puis je faire pour les cas (*) où je souhaite que la valeur par défaut soit celle qui est contenue par un {TOKEN:ATTRIBUTE_1} ? - J'ai bien la liste de choix mais aucun endroit ou mettre cette variable. Exemple un champs Catégorie peut prendre les valeurs Cat1, Cat2 et Cat3 - John Doe qui répond a la valeur Cat1 présaisie dans la table d'invitation sous la variable ATTRIBUTE_1. Je souhaite donc que la box soit cochée par défaut sur ATTRIBUTE_1 (soit Catégorie 1 pour John Doe)

Il y a une astuce ?

Merci beaucoup
Last edit: 9 years 5 months ago by jpperrein.
The topic has been locked.
Moderators: Nickko

Lime-years ahead

Online-surveys for every purse and purpose