Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Antwoorden op een vraag hergebruiken

Antwoorden op een vraag hergebruiken 1 month 3 weeks ago #110803

Hallo,
Ik heb een vraag over LimeSurvey:
Mijn klant wil enquetes hebben met opvolging, zodat de bezoeker de eerste keer een vraag invult, met een waardering daarbij. Later krijgt dezelfde bezoeker een nieuwe enquete met het antwoord uit de eerste enquete met opnieuw een waardering.
Het idee hierachter is dat de bezoeker zelf een onderwerp kan aangeven, maar vervolgens elke keer een waardering kan geven over het zelfde onderwerp. Zo moet gekeken worden of de beleving over dat onderwerp door de tijd verandert.
Het gaat hier dus niet om het volledig herhalen van een enquete, daarover heb ik al gelezen in de manual.

Ik hoor graag of dit mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Marcel Oerlemans
The administrator has disabled public write access.

Antwoorden op een vraag hergebruiken 1 month 3 weeks ago #110834

• fransmarcelissen
  • fransmarcelissen's Avatar
  • Expert Lime
  • Thank you received: 25
Dit zou je kunnen doen door beide vragenlijsten in één survey te stoppen, en bij de eerste meting de vragen van de tweede vragenlijst te verbergen, en bij de tweede meting de vragen van de eerste meting. In de url kun je aangeven of het de eerste of de tweede meting is. Dat is eenvoudig als je hier aparte groepen van maakt.
Mocht ik hierbij kunnen helpen, laat maar weten.
Maar ik moet er bij zeggen dat limesurvey weliswaar een prima systeem is maar niet uitblinkt in alles wat met meerdere metingen bij dezelfde personen betreft.
Frans
The following user(s) said Thank You: compasscreations

Antwoorden op een vraag hergebruiken 1 month 3 weeks ago #110835

Hallo Frans,
Bedankt voor je reactie, dat klinkt goed, ik ga dit vandaag nog testen! Mocht ik er niet uit komen dan meld ik me weer via dit topic ;)
Is er een open-source survey systeem dat die mogelijkheden wel beter bied? Tot op heden ben ik erg tevreden en onder de indruk van de mogelijkheden van LimeSurvey. Ik werk er nu voor het eerst mee, maar het bevalt tot zover prima!
Groet, Marcel

Antwoorden op een vraag hergebruiken 1 month 3 weeks ago #110836

• fransmarcelissen
  • Expert Lime
Ik ken geen open source systemen die hier beter in zijn, en die ook nog het gebruikersgemak van limesurvey hebben. Maar soms stuit je op beperkingen in limesurveys die bijna niet op te lossen zijn. Maar volgens mij geldt dit hier niet, dit kan redelijk eenvoudig onder limesurvey.
Je moet wel het hele systeem, met de meerdere metingen, in een keer activeren. Wat je bijna niet zal lukken is eerst de eerste meting klaar maken, en later een tweede vragenlijst er aan toevoegen. Dat komt omdat je aan een actieve vragenlijst geen vragen kunt toevoegen, en ook niet (makkelijk) gegevens van de ene vragenlijst naar de andere kunt overhevelen (het kan wel, maar dan kom je in het hogere trukenwerk terecht).
Frans
The following user(s) said Thank You: compasscreations

Antwoorden op een vraag hergebruiken 1 month 1 week ago #111038

Beste Frans (of anderen ;)
Ik heb de survey in groepen ingedeeld, maar ik kan nergens vinden hoe ik in de URL moet instellen welke groep ik wel / niet wil zien.
Hoe gaat dat overigens met verplichte velden? Als via de URL een groep verborgen is, zijn de verplichte velden in die groep dan ook niet meer verplicht?

Het herhalen van antwoorden is eenvoudig, dat heb ik voor elkaar gekregen en getest en werkt prima, nu ben ik dus nog op zoek naar de mogelijkhied om groepen te verbergen..

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, in de handleiding vind ik die informatie namelijk niet.

Bij voorbaat dank!

Groet, Marcel

Antwoorden op een vraag hergebruiken 1 month 1 week ago #111047

• fransmarcelissen
  • Expert Lime
Dag Marcel,
Het staat op een wat ingewikkelde manier op manual.limesurvey.org/URL_fields/nl#Plaa..._velden_te_gebruiken
De werkelijkheid is nog wat eenvoudiger dan daar staat.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar een heel gemakkelijke is als volgt:
- Maak een (verborgen) vraag aan, bij voorbeeld in een eerste pagina/groep. Laten we deze vraag "afname" noemen. Deze vraag krijgt als waarde 1 of 2 mee, bij twee afnames.
- Geef aan de groepen de relevantie "afname==1" of "afname==2" mee.
- Bij de aanroep: plak achter de login url de url parameter "afname=1" of "afname=2" mee. Dus bij voorbeeld: "www.dpvragenlijst.nl/index.php/survey/in...oken/db9ax4?afname=1"

Nu wordt automatisch de vraag afname gezet.
Waar je wel op moet letten is wat er gebeurd als afname een andere waarde heeft dan 1 of 2 (bij voorbeeld als de url wordt aangeroepen zonder afname parameter. Dan moeten bij voorbeeld alle vragen overgeslagen worden, of de eerste afname moet gezet worden, of wat dan ook, maar het mag niet fout gaan.
Simpel, niet?

En inderdaad: als een vragengroep prioriteit 0 krijgt, worden ook de verplichte vragen overgeslagen.

Groet en succes!
Frans Marcelissen (www.DigiPsy.nl).
Time to create page: 0.117 seconds
Donation Image