Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Max. respondenten

Max. respondenten 4 months 3 weeks ago #110572

Beste allemaal,

Voor de universiteit willen we een enquete uitzetten onder alle studenten en medewerkers.
Dit zal in samenwerking gaan met een andere universiteit en we verwachten wel een hoge respons
Kunnen we 5000 enquêtes opslaan in de database?
Wat is eigenlijk de max van het aantal enquetes in een database?
Want als ik lees op Mysql is het oneindig (aantal rows in een tabel) )(2 tot de 36ste rows), verdere hebben we op de hosting een opslag capaciteit van 10 TB.

Thanks voor alle antwoorden

Gr,
Rem
The administrator has disabled public write access.

Max. respondenten 4 months 3 weeks ago #110645

• L191
  • L191's Avatar
  • Bronze Donor
Wellicht dat je in deze thread meer informatie kunt vinden:

www.limesurvey.org/nl/forum/installation...server-configuration

Max. respondenten 4 months 3 weeks ago #110649

Thanks ik heb de link gelezen.. Onze server voldoet deels. De link geeft nog steeds niet aan of we het gewenste aantal respondentrn in de database kunnen opslaan. Er wordt gesproken in de link over 20000 users bij een user. Dat zou betekenen dat we geen problemen krijgen/hoeven te verwachten
We draaien maar 1 vragenlijst.
Hoe weten we dit zeker? Kan de database het aan?
Thanks

Max. respondenten 4 months 3 weeks ago #110651

• fransmarcelissen
  • fransmarcelissen's Avatar
  • Gold Lime
  • Thank you received: 31
Hoi,
Dit mag geen enkel probleem geven. Ik heb onlangs twee vragenlijsten van ongeveer deze omvang tegelijkertijd gedraaid. Wat ik voor alle veiligheid wel altijd doe is niet de hele groep in een keer mailen, maar steeds in batches van 100 met een minuutje er tussen. Of het nodig is weet ik niet maar het gevolg is enerzijds dat je mail problemen vermijdt, en anderzijds vermijdt dat honderden op hetzelde moment proberen in te loggen.
Het aantal enquetes in een database is ook praktisch onbeperkt (met praktisch onbeperkt bedoel ik dat er vast wel een maximum zal zijn, maar dat je daar in de praktijk nooit aan komt).
Mysql heeft wel bepaalde maxima, wat betreft het aantal kolommen en de lengte van de kolommen. Daar heb je alleen mee te maken als je grote aantallen tekstvelden gebruikt. Ik draai regelmatig vragenlijsten van 200 vragen, zonder problemen. Het aantal rijen is praktisch onbeperkt.
Mocht je verdere hulp nodig hebben bij de enquete, stuur dan maar een mailtje.
Groet
Frans

Max. respondenten 4 months 3 weeks ago #110655

Hoi Frans
Thanks. Ik zal je zeker een mail sturen als ik nog vragen heb
Wij draaien maar 38 vragen en heel veel multiple choice en maar een enquete
Als jij deze aantallen haalt dan komt dat vast goed :-)
Goeie tip van de batches.
Rem

Max. respondenten 4 months 1 week ago #110885

• surveyonderzoek
  • surveyonderzoek's Avatar
  • Fresh Lemon
  • Thank you received: 1
Als aanvulling op Frans: vermijd ook het gebruik van de PHP-mailfunctie in LimeSurvey als je grote groepen respondenten gaat e-mailen, dit wordt vaak ook door de host niet geaccepteerd. Indien je enkel gebruik maakt van de studenten- en faculteitsmailadressen zal het via SMTP prima gaan, maar bij 5000 dezelfde e-mails naar bv gmail is de kans groot dat de uitnodiging in de spam-folder komt te staan. Eventueel kan dan gekozen worden om de mailing via een betaalde mailingprovider (bv YMLP.com) uit te voeren.
The following user(s) said Thank You: rem_hopster
Time to create page: 0.103 seconds
Donation Image