Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Problemen wanneer mensen volgende drukken na het invullen van survey.

Problemen wanneer mensen volgende drukken na het invullen van survey. 3 months 4 weeks ago #110397

• minimog34
  • minimog34's Avatar
  • Fresh Lemon
Hallo allemaal,

Ik gebruik sinds kort limesurvey.
En ik krijg van veel respondenten het volgende probleem te horen:
(info: ik gebruik versie 2.00 en ik heb 100 mensen uitgenodigd doormiddel van tokens)

- Na het invullen van een lijst en wanneer ik op volgende druk dan geeft de enquete aan dat niet alle vragen beantwoord zijn en dat je niet verder kan gaan zonder ze te beantwoorden. --> druk ok
- Vervolgens na het drukken van ok krijg je --> gebruik de banvigatieknoppen of de index. mogelijk heeft u de terg-knop van de browser gebruikt.

Ik heb dit persoonlijk getest met 1 computer en daar was niets mis mee.
Wanneer ik meerdere pc's gebruik om het te testen (4 pc's allemaal tegelijk). Dan ontstaat deze probleem inderdaad (maar ik weet niet zeker of het hier aanligt het kan ook toeval zijn).

Verder krijg ik van mensen ook te horen dat ze na het beantwoorden van de eerste vraag en op volgende druk de eerste vraag wordt gereset. Waardoor ze niet verder kunnen.

Wat moet ik doen ik ben ten einde raad.
The administrator has disabled public write access.

Problemen wanneer mensen volgende drukken na het invullen van survey. 3 months 4 weeks ago #110409

• L191
  • L191's Avatar
  • Bronze Donor
Gaat het om vragen die verplicht zijn gesteld? (mandatory questions) De melding dat niet alle vragen zijn ingevuld, verschijnt alleen wanneer één of meer verplichte vragen niet zijn beantwoord. Je zou ervoor kunnen kiezen om ze niet verplicht te stellen. Daaraan zijn ook nadelen verbonden, zoals vragen die door respondenten (kunnen) worden overgeslagen, maar hiermee is je probleem wellicht op een simpele manier opgelost. Ik weet trouwens niet of je deze instelling (wel/niet verplicht) voor bestaande vragen kunt wijzigen, nadat een survey is geactiveerd.

Een tweede - ingrijpender - optie is dat je upgradet naar versie 2.05 om te bezien of het probleem blijft bestaan. Als het een mogelijke bug betreft, kun je die hier melden: www.limesurvey.org/en/community-services/bug-tracker

Problemen wanneer mensen volgende drukken na het invullen van survey. 3 months 3 weeks ago #110449

• minimog34
  • minimog34's Avatar
  • Fresh Lemon
Bedankt voor je tip (wel origineel :) ).
Ik heb inderdaad sommige vragen verplicht gesteld maar ik ben niet bereid om de verplichting weg te halen.

Upgraden naar versie 2.05 is voor mij ook geen optie omdat mijn server niet de nodige versie php 5.3 heeft.

Ter aanvulling:
Na meer dan 20 keer de enquete te hebben ingevult met verschillende email accounts (1 voor 1) ben ik erachter gekomen dat er niets mis is.

Maar wanneer ik twee computers tegelijk (dus met twee muizen echt samen tegelijk de enquête invul) dan krijg ik die probleem. Is er misschien een conflict wanneer er meer dan 1 persoon de enquete invult? Misschien een capaciteit probleem?

Hoe denken jullie hierover?

Problemen wanneer mensen volgende drukken na het invullen van survey. 3 months 3 weeks ago #110451

• L191
  • L191's Avatar
  • Bronze Donor
Het is een opmerkelijk en tegelijk lastig probleem. Je zou je casus kunnen voorleggen aan de Engelstalige community. Onder hen zijn enkele leden van het LimeSurvey-support team, die je misschien meer op weg kunnen helpen.

Problemen wanneer mensen volgende drukken na het invullen van survey. 3 months 1 week ago #110886

• surveyonderzoek
  • surveyonderzoek's Avatar
  • Fresh Lemon
  • Thank you received: 1
minimog34 wrote:
Bedankt voor je tip (wel origineel :) ).
Upgraden naar versie 2.05 is voor mij ook geen optie omdat mijn server niet de nodige versie php 5.3 heeft.

Ter info: Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je LimeSurvey niet op een eigen server draait hosting inkoopt. Mocht dat inderdaad het geval zijn dan kun je aan je provider vragen je hostingpakket naar een andere server te verhuizen die wel aan de gestelde PHP-versie voldoet.
Time to create page: 0.096 seconds
Donation Image