Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Antwoord in var opslaan voor hergebruik in andere vraagteksten

Antwoord in var opslaan voor hergebruik in andere vraagteksten 5 months 3 days ago #106451

• Luneya
  • Luneya's Avatar
  • Fresh Lemon
Beste iedereen,

voor een zorginstelling ben ik van papieren vragenlijsten digitale vragenlijsten aan het maken met behulp van LimeSurvey. Op dit moment draait versie 2.00+

Ik probeer de situatie zo goed mogelijk uit te leggen, vergeef me enige langdradigheid of herhaling!

Op dit moment zijn er een aantal vragen. De eerste is een Array. Als er meer dan een antwoord gegeven wordt, verschijnt er een tweede Array. Wanneer in de tweede Array meer dan een antwoord gegeven wordt, verschijnt er een korte invoer vraag.

Dit is wat ik nodig heb en niet voor elkaar krijg:
- Indien er 1 antwoord is gegeven bij de eerste Array, wil ik dat antwoord (niet de antwoordcode) in een var stoppen om te blijven gebruiken in het formuleren van vervolgvragen.
- Indien er twee of meer antwoorden bij de eerste Array zijn gegeven én er is maar 1 antwoord gegeven bij de tweede array, wil ik dat antwoord van de tweede array in een var stoppen.
- Indien er bij beide Arrays twee of meer antwoorden zijn gegeven, wil ik het antwoord uit de korte invoervraag in een var stoppen.

Voor de zekerheid heb ik de groep waar deze vragen in staan bijgevoegd.

Omdat het een wetenschappelijk onderzoek betreft heb ik niet de vrijheid om vragen anders te stellen dan de papieren versie (zoals ze in de groep staan dus)

Ik hoop dat men mijn vraag begrijpt!
En natuurlijk dat iemand weet hoe ik dit in LimeSurvey 2.00+ voor elkaar kan krijgen.

Bij voorbaat eeuwige dank!

Leonie

File Attachment:

File Name: lsg-arrays-leonie.lsg
File Size: 24 KB
Last Edit: 5 months 3 days ago by Luneya. Reason: Vraagteken icoon ingesteld
The administrator has disabled public write access.

Antwoord in var opslaan voor hergebruik in andere vraagteksten 4 months 3 weeks ago #106944

• coeneisma
  • coeneisma's Avatar
  • Junior Lime
  • Thank you received: 2
Dag Leonie,

Voordat ik dubbel werk ga doen: ben je er al uit?

Groet,

Antwoord in var opslaan voor hergebruik in andere vraagteksten 4 months 3 weeks ago #106945

• Luneya
  • Luneya's Avatar
  • Fresh Lemon
Hallo Coen,

ik heb nog geen oplossing kunnen vinden! Denk je dat wat ik wil mogelijk is?

Groetjes,

Leonie

Antwoord in var opslaan voor hergebruik in andere vraagteksten 4 months 2 weeks ago #106951

• coeneisma
  • coeneisma's Avatar
  • Junior Lime
Moet even gaan puzzelen, maar denk dat het wel moet lukken. Wordt de variabele alleen gebruikt om in een vraag terug te laten komen?

Zou je me eventueel de vraaggroep zoals je die nu hebt kunnen sturen? Of anders een vollediger overzicht van de vragen?

Groet,
Last Edit: 4 months 2 weeks ago by coeneisma. Reason: Toevoeging vraag

Antwoord in var opslaan voor hergebruik in andere vraagteksten 4 months 2 weeks ago #106975

• Luneya
  • Luneya's Avatar
  • Fresh Lemon
Ha Coen,

Het is alleen de bedoeling dat het antwoord op deze kwestie wordt gebruikt in het stellen van vervolgvragen, het wordt niet meer in antwoorden gebruikt of mee 'gerekend'.

Als het niet mogelijk is in LimeSurvey 2.00+ dan hoor ik het uiteraard ook graag!

de vragengroep is bij mijn eerste post bijgevoegd.

Groetjes en bedankt voor je tijd,

Leonie

Antwoord in var opslaan voor hergebruik in andere vraagteksten 4 months 2 weeks ago #106976

• coeneisma
  • coeneisma's Avatar
  • Junior Lime
Ik had de vraaggroep gezien, alleen zaten daar maar 3 vragen in en je had het over 2 arrays en daar kwam er maar 1 in voor.

Ik snap de opbouw overigens nog niet helemaal, want in een array voer je geen tekst in, daar 'rate' je alleen maar. Of moet de opbouw als volgt worden?:
  • Eerste vraag is een Multiple short text waar de respondent tekst moet invoeren. Als hier maar één antwoord wordt gegeven moet dit antwoord gebruikt worden in vervolgvraag. Als er méér dan één antwoord wordt gegeven moet er een Array dual scale tevoorschijn komen waarin de antwoordopties gerate kunnen worden
  • De tweede vraag is een Array dual scale waar de responses uit de eerste vraag gerate moeten worden indien er méér dan één antwoord is ingevoerd.
  • Wanneer in deze array maar één antwoord wordt gerate dan moet het bij dit antwoord horende invoer van vraag 1 gebruikt worden in vervolgvragen
  • Wanneer meer antwoorden gerate worden dan moet er een invoervraag tevoorschijn komen die ingevuld moet worden

• Indien er wat in het invoerveld wordt ingevoerd moet deze invoer gebruikt worden in vervolgvragen

• Klopt het zo een beetje?

Ik zal er vanavond of morgenavond even naar kijken. Volgens mij moet dit dmv expressiebeheer (manual.limesurvey.org/Expression_Manager/nl) wel lukken, maar is even puzzelen. En ja, dat kan gewoon in 2.00+.
  • Last Edit: 4 months 2 weeks ago by coeneisma.

Antwoord in var opslaan voor hergebruik in andere vraagteksten 4 months 2 weeks ago #106977

• Luneya
    • Luneya's Avatar
    • Fresh Lemon
    Ai, dat is niet zo netjes.
    Bij deze nog een keer de vragengroep!
    Ditmaal met een extra vraag om tijdelijk het probleem aan te pakken.
    Last Edit: 4 months 2 weeks ago by Luneya. Reason: kapotte bijlage weg

Antwoord in var opslaan voor hergebruik in andere vraagteksten 4 months 2 weeks ago #106978

• coeneisma
    • coeneisma's Avatar
    • Junior Lime
    (Ik heb mijn post hierboven aangepast met een paar vragen ter verduidelijking). En is de nieuwe vraaggroep wel in het Nederlands? Ik krijg een foutmelding).
    Last Edit: 4 months 2 weeks ago by coeneisma.

Antwoord in var opslaan voor hergebruik in andere vraagteksten 4 months 2 weeks ago #106982

• Luneya
    • Luneya's Avatar
    • Fresh Lemon
    Ha Coen,

het forum deed een beetje moeilijk bij het toevoegen van de export.
    Nieuwe export gemaakt en ik probeer hem weer toe te voegen.

De enquête taal is gewoon Nederlands, dus dat zou goed moeten gaan.

Over mijn kwestie: Het gaat om het vaststellen van het hechtingsfiguur. Ik wil daar een benaming uithalen. Nu klopt het inderdaad dat je bij een Array dan een rating ophaalt en niet de tekst van de antwoordoptie..
    Zou daar dan een verborgen extra vraag bij moeten die de rating aan de benamingen koppelt?

File Attachment:

File Name: limesurvey_group_2580.lsg
    File Size: 24 KB

Antwoord in var opslaan voor hergebruik in andere vraagteksten 4 months 2 weeks ago #106991

• coeneisma
    • coeneisma's Avatar
    • Junior Lime
    Deze werkt prima, dank. Zoals ik al zei zal ik er vanavond of morgen naar kijken.
    Time to create page: 0.114 seconds
    Donation Image