Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Please select at least .. answer wordt niet vertaald.

Please select at least .. answer wordt niet vertaald. 2 years 6 months ago #79875

• fransmarcelissen
  • fransmarcelissen's Avatar
  • Gold Lime
  • Thank you received: 31
Hallo,
Ik gebruik de Nederlandse vertaling van limesurey 1.91 en 1.92. Bij een multiple choice vraag komt te staan "please select at least 1 anwer (of 2 of 3 of wat dan ook). Ik kan niet vinden hoe dit in het nederlands gezet kan worden, of hoe ik anders deze toelichting maar helemaal kan weglaten, dit ziet niet uit.
Hetzelfde gebeurt trouwens bij een numerieke vraag, met een maximum en/of minimum antwoord (tenminste dat was bij 1,91, bij 1.92 heb ik het niet uitgeprobeerd. Het lijkt op te treden bij alle teksten met een variabel deel (hier een nummer) er in. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Groet
Frans
The administrator has disabled public write access.

Re: Please select at least .. answer wordt niet vertaald. 2 years 6 months ago #79885

• mdekker
  • mdekker's Avatar
  • LimeSurvey Team
  • Thank you received: 68
Als het goed is word onder help us op deze site uitgelegd hoe je kan vertalen. Anders zou je bij de advanced question settings kunnen kijken of je de tips uit kunt zetten.
---
Menno Dekker

Re: Please select at least .. answer wordt niet vertaald. 2 years 6 months ago #80168

• fransmarcelissen
  • Gold Lime
Dag MDekker,
Ik dacht dat het vanzelfsprekend was dat ik al gedaan had wat je suggereerde. Het probleem is dat deze melding niet in de (advanced) settings uitgezet kan worden, voorzover ik kan vinden, en dat de meldin "select at least .. " niet in de taalfile te vinden is. Ik heb de indruk dat deze melding hard gecodeerd is, wat ik me zou kunnen voorstellen omdat een melding als "Please select between 1 and 5 answer(s" niet in één zin vertaald kan worden). Ik kan natuurlijk in de source gaan prutsen, maar dat is het laatste wat ik wil doen. Heeft iemand een suggestie?

Re: Please select at least .. answer wordt niet vertaald. 2 years 6 months ago #80170

• mdekker
  • mdekker's Avatar
  • LimeSurvey Team
Helaas niet zo vanzelfsprekend :) Ik heb even op de demo installatie gekeken en zie dat question preview wel reageert op de switch, maar het daadwerkelijk afnemen van de vragenlijst dat niet doet. Omdat het waarschijnlijk op meerdere plaatsen in de code mis gaat en het tweede punt, de vertaling die er niet is ook bekeken moet worden lijkt het me het beste dat je een bugreport indient. Als je er een vragenlijst aan kunt hangen met alleen de vragen waarbij het mis gaat dan zou dat enorm helpen.
---
Menno Dekker

Re: Please select at least .. answer wordt niet vertaald. 2 years 6 months ago #80177

• mdekker
  • mdekker's Avatar
  • LimeSurvey Team
Ik heb even e.e.a. gecontroleerd. In het bestand op de translation page www.limesurvey.org/en/contribute/translations-status staat het meest recente bestand. Daarin is deze tekst te vinden en niet vertaald. Dat is deel 1 van het probleem, eenvoudig op te lossen dus. Helaas zijn veel bestaande teksten net een beetje veranderd waardoor ze opnieuw vertaald moeten worden.

Het niet verbergen van de tip is een probleem in de templates, ik zal daar een bug report voor maken.
EDIT: Als de antwoorden niet gekozen zijn, dan is de vraag niet correct beantwoord en wordt de tip getoond. Helaas loopt de validatie direct en als je nog niets hebt gedaan zal de melding altijd getoond worden, waar dat voorheen pas bij verzenden van de pagina werd gedaan.
---
Menno Dekker
Last Edit: 2 years 6 months ago by mdekker.

Re: Please select at least .. answer wordt niet vertaald. 2 years 6 months ago #80587

• fransmarcelissen
  • Gold Lime
Ik heb gedaan wat je zei. Eerst lukte het niet. Toen zag ik dat er een foutje zat in de engelse tekst op nl.po: er staat in nl.po " Please select between %s and %s answers" terwijl de tekst in de vragenlijst is: "Please select between %s and %s answer(s)"
De engelse tekst is volgens mij niet met poedit aan te passen. Ik heb de in de engelse tekst "answers" vervangen door "answer(s)" en daarna poedit gebruikt om nl.mo te genereren. Nu gaat het goed.
Was het correct wat ik gedaan heb? Ik ken poedit eigenlijk niet.
En is het raadzaam om dit als een bugje te rapporteren?
Groet
Frans
Time to create page: 0.105 seconds
Donation Image