Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: survey verwijderen + database verdwenen

survey verwijderen + database verdwenen 2 years 4 months ago #78766

Beste allemaal,

Ik heb vandaag een (lopende) enquete verwijderd. Vervolgens is mijn gehele database weg
Heb ik hier zelf een fout gemaakt of is dit een bekende bug?

Mvg

Rem
The administrator has disabled public write access.

Re: survey verwijderen + database verdwenen 2 years 4 months ago #78947

• mdekker
  • mdekker's Avatar
  • LimeSurvey Team
  • Thank you received: 68
Als het goed is kan je in de database nog wel een tabel vinden met de responses. De naam van de tabel is <prefix>old_survey_<sid>_<datetimestamp>

als je een export van je vragenlijststructuur had kan je die weer importeren, en de data zelf overzetten met phpmyadmin of iets dergelijks
---
Menno Dekker

Re: survey verwijderen + database verdwenen 2 years 4 months ago #78948

Beste mdekker,

Daar zit nu juist het probleem. Helaas heb ik de melding niet meer en ook geen printscreen kunnen maken, maar mijn gehele database is leeg!
Er is geen tabel meer te vinden en wanneer ik nu dus ook weer inlog, krijg ik de melding dat het install script gedraaid moet worden.

Ik heb in de login van de hoster gekeken en ook hun gevraagd, maar zij zien ook dat ik geen statements heb uitgevoerd om mijn database en tables te droppen.
Gr, Rem

Re: survey verwijderen + database verdwenen 2 years 4 months ago #78950

• mdekker
  • mdekker's Avatar
  • LimeSurvey Team
  • Thank you received: 68
Limesurvey zal nooit zelf de database droppen dus dat is dan ergens anders gebeurd. De normale procedure bij verwijderen van een vragenlijst is dat er waarschuwingen komen, en dat daarna een backup wordt aangemaakt zoals beschreven. Dit is dus een fout die niet door limesurvey of gebruik van het admin deel is gemaakt.

Ik kan me niet voorstellen dat er recent een fout in de code is geslopen waardoor de complete database gewist zou worden. Welke versie heb je gebruikt? 1.92?
---
Menno Dekker

Re: survey verwijderen + database verdwenen 2 years 4 months ago #78956

Ik gebruik versie 1.92.

De actie die ik nu ga nemen, is dat ik de database weer inricht en weer een lopende enquete ga verwijderen om te kijken of dit weer gebeurt.

Wanneer ik hiervan de resultaten heb, zal ik dit even beschrijven.

Bedankt alvast voor de antwoorden!

Gr,
Rutger
Time to create page: 0.114 seconds
Donation Image