Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: verborgen vraag - condities - Java

verborgen vraag - condities - Java 3 years 4 months ago #60226

• helm
  • helm's Avatar
  • Fresh Lemon
hey,

Ik begon nog maar net te werken met Limesurvey en heb meteen al wat vragen.

Voor mijn onderzoek maak ik gebruik van 3 condities, dit houdt in dat er voor elke conditie slechts 1 vraag verschilt in de hele reeks. Ik heb nog geen database met respondenten en kan dus onmogelijk de condities toewijzen aan respondenten. Daarom zou ik in mijn design een 'verborgen vraag' willen integreren, een vraag die bij benadering de respondenten in de drie condities verdeelt (vb. oogkleur--> bruin = conditie 1 en dus een andere vraag dan bij de overige condities). Echter, wanneer ik de voorwaarde instel: ALS Q1 = A1 GA NAAR Q1.1, dan verschijnt deze vraag meteen. Ook als men zich bedenkt en toch A2 kiest ziet men Q1.2.

om dit probleem op te lossen werd op de Engelstalige sectie van dit forum een 'hidden question' in JavaScript voorgesteld. Ik werkte nog nooit met JavaScript en weet bijgevolg niet waar te beginnen. Heb ik daar bijkomstige software voor nodig? Hoe integreer ik JavaScript/HTML/CSS in Limesurvey? Is er een makkelijkere oplossing eventueel?

Ik hoop dat mijn uiteenzetting duidelijk is en dat er een oplossing is voor programmeer-leken.

Dank bij voorbaat.
The administrator has disabled public write access.

Re: verborgen vraag - condities - Java 3 years 4 months ago #60262

• mdekker
  • mdekker's Avatar
  • LimeSurvey Team
  • Thank you received: 68
De condities die je kan instellen zijn van het type: toon deze vraag indien wordt voldaan aan de voorwaarde...

Ik vraag me af hoe je bovenstaande gedaan hebt, het lijkt mij onmogelijk. Kijk eens in de handleiding hoe het instellen van condities gaat, misschien was je op de verkeerde plek bezig :) Het lijkt mij verder niet zo moeilijk en verborgen vragen heb je denk ik niet nodig als je het van een 'echte' vraag wilt laten afhangen.
---
Menno Dekker

Re: verborgen vraag - condities - Java 3 years 3 months ago #60295

• helm
  • helm's Avatar
  • Fresh Lemon
Ik denk inderdaad dat ik mijn probleem wat verkeerd verwoord heb. De conditie is inderdaad 'toon vraag y als antwoord op vraag x gelijk is aan ...'

Het probleem is in feite dat de volgende vraag meteen daaronder getoond wordt en dat men indien men zich heeft vergist en een ander antwoord aankruist de vraag uit conditie 2 ook te zien was.

Nu vraag ik me af of ik die drie verschillende vragen (drie condities) op een volgende pagina kan laten verschijnen in plaats van meteen onder de voorwaarde-vraag. dit zou al enorm veel helpen.

In ditzelfde vraagstuk en in de poging om het op te lossen vroeg ik me ook af of het mogelijk is om condities of voorwaarden te verbinden tussen vragen uit verschillende groepen? zo kan ik een voorwaardevraag in groep 1 verbinden met een voorwaardevraag in groep 2, als aan beide voorwaarden werd voldaan toont limesurvey pas 1 van de drie vragen ...

alvast bedankt

Re: verborgen vraag - condities - Java 3 years 3 months ago #60380

• nicks12
  • nicks12's Avatar
  • Fresh Lemon
Je kunt er inderdaad gewoon voor kiezen om een vraag die condities heeft op de volgende pagina te laten zien. Men vult dus een antwoord in, klikt op 'volgende' en ziet dan de vraag die afhangt van het eerder gegeven antwoord. Zet in het instellingenmenu de vragenlijst gewoon op: "Toon 1 vraag per pagina".

Het is ook mogelijk om verschillende groepen te verbinden. Je gaat naar de vraag die getoond moet worden indien een eerdere vraag met (bijvoorbeeld) 'JA' is beantwoord. Vervolgens klik je op het icoontje om een voorwaarde in te stellen. Je stelt deze vervolgens in zoals je gewend bent. Daarna klik je op het + teken. Hiermee voeg je nog een voorwaarde toe aan deze vraag.

Je kunt verschil maken tussen OF en EN. Het verschil is dat er danwel aan 1 danwel aan minimaal 2 of meer voorwaarden moet zijn voldaan
(OF = Of vraag 1 is JA of vraag 2 is JA
EN = Vraag 1 is JA en vraag 2 is ook JA).
Dit doe je door bijvoorbeeld meerdere antwoordopties te selecteren met je shift of control toets en vervolgens te klikken op het antwoord. Je selecteert er dan meerdere in 1 keer.

Het verschil tussen OF en EN kun je zien als je meerdere voorwaarden toevoegd. In het overzicht bovenaan de pagina staan ze dan namelijk allemaal opgesomd en staat er "EN" of "OF" tussen.

Hopelijk is het zo wat duidelijker voor je geworden. Anders hoor ik het graag!
Time to create page: 0.123 seconds
Donation Image