Willkommen, Gast
Benutzername: Passwort: Angemeldet bleiben:
  • Seite:
  • 1
  • 2

THEMA: Problemen met vraagtype file-upload (You don't have a valid session !)

Problemen met vraagtype file-upload (You don't have a valid session !) 2 Jahre 2 Monate her #83782

• coeneisma
  • coeneismas Avatar
  • Junior Lime
  • Dank erhalten: 2
Goedemorgen. Ik gebruik sinds kort Limesurvey voor feedback van klanten en voor onderzoeken. Alles werkt prima, alleen heb ik een probleem met het vraagtype bestandsupload. Ik krijg dan het volgende te zien:

limesurvey.JPG

Ik heb het ook al op andere servers (oa de demo-server) geprobeerd, en daar werkt de file-upload prima. In de IRC-chat heb ik de vraag ook gesteld en kreeg ik het volgende antwoord:
[21:48] <Coen_Eisma> I have Limesurvey installed. Everything works great, except for the file upload. When I hit the button 'Upload file' I get the message "You don't have a valid session !". Anybody got an idea how I can solve this ?
[21:58] <Mazi> Coen_Eisma, which Limesurvey version did you install?
[21:59] <Coen_Eisma> Hi Mazi. 1.92+ Build 120711
[21:59] <Mazi> you can try to export your survey and import it at our demo to see if you can reproduce the problem (which is most probably server setting related): demo.limesurvey.org/admin
[21:59] <Mazi> username: admin
[21:59] <Mazi> PW: test
[21:59] <Coen_Eisma> Great! I'll give that a try!
[22:03] <Coen_Eisma> It works on the demo-site, so - as you predicted - it must be a server setting issue
[22:08] <Coen_Eisma> any idea what it could be?
[22:16] <Mazi> Coen_Eisma, there are some session issues listed here: docs.limesurvey.org/Installation+FAQ&str...tions+for+LimeSurvey
[22:16] <Mazi> problem might depend on file size, depending on the server configuration.
[22:16] <Mazi> the Limesurvey forums should also contain some topics about it, use the search feature or google
[22:17] <Mazi> ...and check for the suhosin module on your server.

Nu ben ik niet zo techi en heb ik geen flauw idee wat suhosin module is.

Iemand hier een idee hoe ik dit op kan lossen?
Letzte Änderung: 2 Jahre 2 Monate her von coeneisma.
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Re: Problemen met vraagtype file-upload (You don't have a valid session !) 2 Jahre 2 Monate her #83794

• Nickko
  • Nickkos Avatar
  • LimeSurvey Team
  • Dank erhalten: 265
Wat is u hosting ?
Met twee server en één loadbalancer ik heb de samen probleem maar niet specifiek voor upolad.

Sorry voor mijn Nederlands, ik ben een fransman wonend in Belgie ik leer Nederlands sinds kort. ik begrijp een beetje maar ik spreek niet heel goed.
Nickko
Ergonome / Usability expert
Letzte Änderung: 2 Jahre 2 Monate her von Nickko.

Re: Problemen met vraagtype file-upload (You don't have a valid session !) 2 Jahre 2 Monate her #83925

• coeneisma
  • coeneismas Avatar
  • Junior Lime
Dag Nickko, dank voor je antwoord.

De installatie draait bij HOSTMDS. We hebben daar als reseller meerdere domeinen draaien. Op een ander domein op dezelfde server draait ook een limesurvey-installatie en daar werkt de file-upload wel gewoon.

Ik heb inmiddels ook een nieuwe limesurvey-installatie op hetzelfde domein geïnstalleerd en daar werkt de file-upload ook niet. Het moet dus iets met de server- of MySQL-instellingen te maken hebben. Iemand een idee?

Re: Problemen met vraagtype file-upload (You don't have a valid session !) 2 Jahre 2 Monate her #83928

• Nickko
  • Nickkos Avatar
  • LimeSurvey Team
Test u met de samen file elke keer ?
En de MySQL, de samen elke keer ?

Ik denk dat de file grootte kan kan een probleem zijn.
Nickko

Re: Problemen met vraagtype file-upload (You don't have a valid session !) 2 Jahre 2 Monate her #83984

• coeneisma
  • coeneismas Avatar
  • Junior Lime
Opgelost! Vraag me niet waarom het werkt, maar het werkt. Ik heb bij de desbetreffende vraag de maximale bestandsupload vergroot naar 2048 (ipv de 1024 die stond ingesteld), en nu werkt alles zoals het hoort. :)

Nickko, dank voor je input. Ik kan weer verder.

Re: Problemen met vraagtype file-upload (You don't have a valid session !) 2 Jahre 2 Monate her #84016

• coeneisma
  • coeneismas Avatar
  • Junior Lime
coeneisma schrieb:
Opgelost! Vraag me niet waarom het werkt, maar het werkt. Ik heb bij de desbetreffende vraag de maximale bestandsupload vergroot naar 2048 (ipv de 1024 die stond ingesteld), en nu werkt alles zoals het hoort. :)

Nickko, dank voor je input. Ik kan weer verder.

Helaas, te vroeg blij... Het werkt toch niet. Ik blijf de 'Invalid session' melding krijgen. Heb de hele server en LimeSurvey al opnieuw geïnstalleerd, maar dit werkt ook niet.. :(

Iemand nog een idee? We hosten bij HostMDS.

Re: Problemen met vraagtype file-upload (You don't have a valid session !) 2 Jahre 2 Monate her #84017

• Nickko
  • Nickkos Avatar
  • LimeSurvey Team
Ik heb en klein idee, proberen met : $sessionhandler = 'db'; in config.php
Standaard is file maar soms problemen kunnen zich voordoen als de instabiliteit en het DB kan oplossen.
Nickko

Re: Problemen met vraagtype file-upload (You don't have a valid session !) 2 Jahre 2 Monate her #84020

• coeneisma
  • coeneismas Avatar
  • Junior Lime
Dag Nickko,

Heb de regel toegevoegd aan config.php maar helaas geen resultaat.

Re: Problemen met vraagtype file-upload (You don't have a valid session !) 2 Jahre 2 Monate her #84022

• Nickko
  • Nickkos Avatar
  • LimeSurvey Team
Welke versie en welke bluild gebruik je?
Nickko

Re: Problemen met vraagtype file-upload (You don't have a valid session !) 2 Jahre 2 Monate her #84025

• coeneisma
  • coeneismas Avatar
  • Junior Lime
Versie 1.92+ Build 120725
  • Seite:
  • 1
  • 2
Ladezeit der Seite: 0.150 Sekunden
Donation Image